Uzupełnianie zębów metody

Uzupełnianie zębów metody

Każdego dnia miliony ludzi na świecie stara się, aby ich zęby były w dobrej kondycji, pozbawione chorób i defektów. Niestety walka ta w wielu przypadkach jest nieskuteczna i zęby z powodu różnych chorób wypadają. Wiele osób zastanawia się wtedy, jakie są możliwości w zakresie naprawiania takich defektów. Uzupełnianie zębów metody i sposoby poprawiania wyglądu i stanu swojego uzębienia. Co powinno się o tym wiedzieć, zanim zaplanuje się wizytę u stomatologa?

Poprawa wyglądu zębów — dlaczego jest to tak ważne?

Jak dochodzi to tego, że traci się swoje zęby? Jest to bardzo ważna kwestia, którą trzeba koniecznie na początku poruszyć, zanim przejdzie się do tego, jak poprawić wygląd swojego uzębienia. Uzupełnianie zębów metody — czy powinno się je dobierać do przyczyny utraty zęba?

Zdecydowanie najczęstszą, choć niejedyną przyczyną utraty zębów, jest postępująca próchnica. Jest to choroba zębów, która spowodowana jest oddziaływaniem kwasu wydzielanego przez bakterie. Kwas osadzając się na szkliwie, powoduje w nim ubytki i przedostaje się do głębiej położonych warstw zęba. Jeśli choroba ta nie zostanie na czas wyleczona, doprowadzi do całkowitej utraty zęba.

Oczywiście nie tylko próchnica może być przyczyną utracenia jednego lub kilku zębów. Często jest to wynikiem paradontozy lub mechanicznego uderzenia. Bez względu jednak na przyczyny, wielu pacjentów zastanawia się nad tym, czy powinno się coś z tym robić. Uzupełnianie zębów metody — czy warto poświęcać temu w ogóle czas? Dość sporo osób uważa, że nie ma sensu uzupełniać braków w uzębieniu, ponieważ nie ma to większego znaczenia, a koszt jest ogromny. Czy tak jest naprawdę? Jak się okazuje, jest to ogromny błąd — brak nawet jednego zęba może spowodować bardzo poważne zmiany w jamie ustnej.

Przede wszystkim dojdzie do przemieszczenia się zębów, które nie będą miały odpowiedniego podparcia. Co więcej, zęby będą ulegały szybszemu zniszczeniu, a nawet powstawać mogą problemy gastryczne, ponieważ pokarm nie będzie odpowiednio rozdrobniony. Jak więc widać, jeśli tylko utraci się nawet jeden ząb, powinno się czym prędzej ubytek ten naprawić.

Metody uzupełniania ubytków

Jak więc widać uzupełnienie brakującego zęba jest naprawdę ważne. Nie tylko ze względów estetycznych i poprawy swojego uśmiechu, lecz także z powodu konieczności ratowania innych zębów.

Uzupełnianie zębów metody — jakie są najlepsze? Nie da się ukryć, że zdecydowanie jedną z lepszych metod jest wszczepianie implantu. Jest to specjalna, najczęściej wykonana z tytanu śruba, która umieszczana jest bezpośrednio w kości żuchwy lub szczęki. Gwarantuje to, że będzie ona stabilna i trwała. Trwałość takiego implantu obliczona jest na minimum 10 lat, a często nawet na dwa razy więcej. Na implancie umieszczana jest z kolei korona zębowa, która swoim wyglądem przypomina do złudzenia prawdziwy ząb.

Jak jednak można się domyślić, nie jest to jedyna możliwość, aby zakryć ubytek w ilość zębów. Uzupełnianie zębów metody mniej inwazyjne niż implanty. Innym bardzo ciekawym rozwiązaniem mogącym poprawić wygląd zębów i ukryć fakt, że jeden z nich się utraciło, jest użycie licówki. Jest to specjalna płytka, która naklejana jest na ząb, dzięki czemu możliwe jest zamaskowanie jego nieestetycznego wyglądu.

Licówki stosuje się powszechnie w przypadku bardzo mocno przebarwionych zębów, aby ukryć diastemę czy też inne wady zgryzu. Co ciekawe, licówka to także rewelacyjna metoda na zakrycie ubytku w ilości zębów.

Znacznie lepszym rozwiązaniem od licówek jest jednak most protetyczny. Jest to specjalna nakładka na zęby, która zakrywa puste miejsce w zębodole. Ma ona jednak tę wielką przewagę nad licówką, że nie tylko poprawia wygląd zębów, lecz jest w stanie również uzupełnić ząb i umożliwić korzystanie z niego. Jest to również rozwiązanie o wiele tańsze i łatwiejsze w montażu. Wystarczy tylko odpowiednio przygotować dwa sąsiadujące z ubytkiem zęby i osadzić na nich filary mostu. Całość jest bardzo trwała i bez większych kłopotów może być używana przez wiele długich lat.

Korony i protezy — najważniejsze zalety i wady

Jak zatem widać istnieje szereg najróżniejszym metod uzupełniania zębów. Widząc jednak ich charakterystykę, nie da się ukryć, że zdecydowanie najlepszą jest implant, czyli korona i proteza. Jakie są dokładnie zalety i wady tego rozwiązania? Dlaczego trzeba się zdecydować właśnie na nie?

Zdecydowanie najważniejszą zaletą implantów jest ich trwałość. Dzięki temu, że są one zrobione z tytanu i porcelany, bez większych uszkodzeń starczają na naprawdę wiele długich lat. Co więcej, porcelanowa korona do złudzenia przypomina prawdziwy ząb.

Jakie są natomiast wady takiego rozwiązania? Przede wszystkim na uwadze należy mieć to, że proces wszczepiania implantu i jego zrastania się z kością potrafi trwać nawet kilka miesięcy. Rzecz jasna rodzi to spore problemy w codziennym życiu związane z jedzeniem. Inną dużą przeszkodą jest także cena takiego implantu. Łączny koszt jego wszczepienia może przekroczyć 10 tysięcy złotych. Na sam koniec zauważyć trzeba, że codziennie trzeba bardzo uważać na implant oraz koronę i bardzo uważnie je czyścić.