Czy-implanty-zebow-sa-bezpieczne
Implanty

Czy implanty zębów są bezpieczne?

Niemal każdy marzy o pięknym, zdrowym, śnieżnobiałym uśmiechu, ale nie każdy może się nim pochwalić. Czasem jest to spowodowane warunkami genetycznymi lub chorobami, a czasem zwykłym zaniedbaniem. Rozwijająca się próchnica lub nieleczona parodontoza prowadzi do utraty zębów. Sprawdzonym i niezawodnym sposobem na przywrócenie komfortu i ładnego uśmiechu są implanty zębowe. Niestety istnieje wiele przeciwskazań do ich wszczepiania, zatem czy implanty zębów są bezpieczne?

Implanty zębów – charakterystyka

Implant zębowy to nic innego jak specyficzna struktura, która pozwala na bezproblemowe odtworzenie czy odbudowanie utraconego zęba. Choć sam zabieg wczepiania implantów jest często bardzo skomplikowany, czasochłonny i wyjątkowo kosztowny, to efekt potrafi zadowolić nawet najbardziej wymagających pacjentów. Współczesna stomatologia pozwala na wykorzystanie bardzo zaawansowanych metod wszczepiania implantów oraz wybór wielu trwałych materiałów. Wybór odpowiedniej metody zwykle zależy od stomatologa, który ocenia stan uzębienia pacjenta, uwzględniając jednocześnie jego potrzeby oraz budżet.

Czy implanty zębów są bezpieczne? Zabieg najczęściej podzielony jest na kilka etapów. Jednym z nich jest wszczepienie śruby w miejsce, gdzie pierwotnie znajdował się ząb, a dokładniej jego korzeń. Następnie należy odczekać określony czas i obserwować, czy implant bez przeszkód „przyjął się”, czy jednak pojawia się jakaś reakcja alergiczna lub inny problem. Jeśli jednak miejsce wszczepienia śruby zagoiło się bez przeszkód, oznacza to, że można zamontować koronę protetyczną. Ta część implantu jest idealnie dopasowana kolorystycznie do pozostałych zębów.

Wskazania do wszczepienia implantów zębów

Implanty zębowe stosowane się głównie u osób, które utraciły swoje naturalne zęby. Implant można wszczepić w przypadku utraty jednego zęba, ale także w celu odbudowy całego łuku zębowego.
Utrata zębów i zastosowanie implantów może powstać na skutek wielu sytuacji. Najczęściej jest to nieleczona parodontoza, próchnica lub niewykształcone zawiązki zębowe. Oczywiście utrata zęba może być również spowodowana niefortunnym zdarzeniem losowym – wypadkiem, upadkiem itp.

Implanty zębowe – przeciwwskazania

Przeciwskazań do wszczepiania implantów stomatologicznych jest stosunkowo dużo. Najważniejszym z nich jest oczywiście ciąża, a także nieleczona lub nieustabilizowana cukrzyca, która sprawia, że gojenie ran przebiega znacznie trudniej niż u zdrowego człowieka. Podobnie wygląda sytuacja u osób chorujących na nowotwory. Poza tym istnieje szereg dodatkowych przeciwskazań, które nie są bezwzględne, ale wymagają szczegółowej konsultacji ze specjalistą i dodatkowych badań – wszelkie wady serca, choroby psychiczne, choroba Parkinsona, schorzenia szpiku kostnego.
Kolejnym bardzo ważnym przeciwskazaniem jest także nieukończony proces wzrostu kości szczęki, który trwa niemal do osiemnastego roku życia. W takiej sytuacji wszczepienie implantu może zaburzyć naturalny wzrost kości, co w efekcie może przełożyć się na stan pozostałych zębów i kształt łuku zębowego.