Stomatologia zachowawcza

Choroby dziąseł – jak się objawiają i jak im zapobiegać?

Nieleczone choroby, w których główną rolę biorą zęby, czasem mogą się zemścić. Z czasem nieleczona choroba może rozwinąć się do takiego stopnia, że spowoduje to nawet wypadnięcie zębów! Taki scenariusz jest scenariuszem, którego każdy chciałby uniknąć – a jednak, nie każdy podejmuje kroki w kierunku, by się od tego uchronić.

Choroby dziąseł to druga po próchnicy kategoria chorób, które są najbardziej rozpowszechnione w naszym społeczeństwie. Spora część dorosłych miała z nimi styczność, a część z nich nadal walczy z ich wyleczeniem. Niestety, wyleczenie chorób dziąseł jest stosunkowo trudne – zwłaszcza, gdy zignoruje się pewne objawy ich rozwoju, które z drugiej strony nie są do końca oczywiste.

Dowiedz się, na czym polega przebieg rozwoju chorób dziąseł, w tym zapalenia dziąseł, i dlaczego warto jest podjąć pewne czynności, mające na celu ich zapobieganie. Serdecznie zapraszamy do lektury tego artykułu.

Zapalenie dziąseł

Zapalenie dziąseł jest przyczyną, dla której dochodzi do dalszego rozwoju poważniejszych chorób, na przykład paradontozy. Zapalenie dziąseł jest chorobą powodowaną zakażeniem tkanek, które znajdują się w okolicy zębów. Dzieje się tak, gdyż kamień nazębny, nagromadzony wokół dziąseł i nie tylko, zawiera w sobie duże ilości bakterii, powodujących różne schorzenia.

Jakie są przyczyny zapalenia dziąseł?

Warto jest dowiedzieć się, co powoduje zapalenie dziąseł. Bezpośrednią przyczyną rozwoju choroby, jaką jest zapalenie dziąseł, jest wysoko rozwinięty kamień nazębny. Jednakże co jest powodem rozwoju kamienia nazębnego? Tutaj warto jest rozeznać się w kwestii tego, jak wygląda realizacja naszych codziennych obowiązków dotyczących higieny jamy ustnej. Jeśli higiena jamy ustnej nie stoi u nas na wysokim poziomie, a wręcz przeciwnie – mamy jeden z najczęstszych powodów, dla którego zapalenie dziąseł rozwija się.

Profilaktyka chorób dziąseł

Aby zapobiegać rozwojowi chorób dziąseł, należy rozeznać się, co je powoduje. Jeśli już wiesz, że choroby dziąseł powoduje kamień nazębny, powinieneś wiedzieć, że w takim przypadku konieczne jest wykonanie odpowiednich czynności profilaktycznych, które skupiają się na usuwaniu kamienia nazębnego. Zadbaj o higienę jamy ustnej i regularnie odbywaj zabiegi takie jak skaling, piaskowanie i fluoryzacja.