Stomatologia zachowawcza

Kiedy iść na pogotowie stomatologiczne?

Sami wiecie jak to jest – dbacie o swoje zęby, regularnie je szczotkuje… i nagle, znikąd łapie was silny, wręcz przenikliwy ból, którego nie można leczyć z pomocą doraźnych środków przeciwbólowych. Do tego, sytuacja staje się znacznie gorsza, gdy łapie on nas w momencie, gdy jest już późno, mamy weekend czy okres świąteczny Na całe szczęście liczba placówek, jakimi są pogotowia stomatologiczne stale rośnie. Pogotowie stomatologiczne, jeżeli jeszcze tego jeszcze nie wiecie, jest miejscem w którym możecie zaznać szybkiej ulgi w bólu uzębienia! Niezależnie od tego, czy ból zęba złapie was w niedzielę, czy w wigilię — możecie polegać na pogotowiu! Odpowiedzmy więc kiedy na pogotowie stomatologiczne? Pogotowie stomatologiczne co to jest? Kiedy na pogotowie stomatologiczne

Pogotowie stomatologiczne — co to jest?

Zanim jednak odpowiemy na pytania takie jak: kiedy na pogotowie stomatologiczne, trzeba dokładnie omówić to czym ono jest. Pogotowie stomatologiczne to miejsce, a właściwie stomatologiczna klinika, która funkcjonuje na specjalnych zasadach. Pogotowie stomatologiczne nie wymaga żadnej dokumentacji chorobowej czy też skierowania od innego specjalisty. Do takiej pogotowia możemy zgłosić się niemalże zawsze — dwadzieścia cztery godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu przez wszystkie dni w roku, niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z sobotą niedzielę, czy obowiązującymi aktualnie świętami. Zwykle jest tak, że pacjentami takich placówek są dzieci, ale teraz także coraz częściej zauważa się rosnącą liczbę osób dorosłych, które korzystają z zalet obecności pogotowia stomatologicznego. Powodami, dla którym tak często pacjenci odwiedzają gabinety stomatologiczne, jest często nieleczona, lub też niezdiagnozowana próchnica. Próchnica, która została zaniedbana, gdy się rozwinie, może powodować ból, który nasila się z sekundy na sekundę. To bardzo bolesna dolegliwość, stąd też nie ignorujmy nawet najmniejszych symptomów powstawania próchnicy Nie chcecie przecież aby to stało się waszym koszmarem, gdy potrzebna będzie wizyta u stomatologa pracującego w pogotowiu stomatologicznym!

Gdzie jest pogotowie stomatologiczne? Czy to instytucja państwowa?

Gdzie jest pogotowie stomatologiczne? To pytanie jest często przodującą myślą wielu potencjalnych pacjentów. Zazwyczaj jest tak, że miejsca mianujące się pogotowiami stomatologicznymi niezbędnymi do doraźnego ratowania pacjentów przed bólami znajdują się wyłącznie w dużych, czasami średnich miastach. Stąd też warto szczególnie zainteresować się tym, gdzie jest najbliższe pogotowie stomatologiczne. Taka wiedza może się przecież nam przydać!

Pogotowie stomatologiczne to placówki, które bardzo często mają podpisane kontrakty łączące je z Narodowym Funduszem Zdrowia. Umowy te bywają doprawdy najróżniejsze, stąd też sposób działania miejsca, nazywającego się pogotowiem stomatologicznym bywa zróżnicowany. Placówka ta może być jednak w pełni państwowa, prywatna czy także działać w ramach tak specyficznej współpracy z Narodowym Funduszem Zdrowia.